Følg disse fem instruksene for å forbedre søkeoptimaliseringen (SEO) på din nettside, og se nettstedet vokse takket være rankingen din i søkemotorene.

1. Publiser relevant innhold

Å publisere relevant innhold av høy kvalitet er en av de viktigste faktorene for å øke søkemotor-rankingen, og det er ingen  erstatning for flott innhold – dette gjelder spesielt når du driver med SEO-markedsføring. Kvalitetsinnhold laget spesielt for den tiltenkte brukeren øker trafikken til nettstedet, noe som forbedrer nettstedets autoritet og relevans. Finjuster dine skriveferdigheter og presenter deg selv som en autoritet på emnet du skriver om.

Søkeord / keywords

Identifiser og målrett en spesifikk søkeordsetning for hver innholdsside på nettstedet ditt. Tenk på hvordan leseren din kan søke etter den spesifikke siden med søkeord som:

Flere søkeordsetninger

Det er svært vanskelig for en nettside å oppnå søkemotorrangeringer for flere søkeordsetninger – med mindre disse setningene er veldig like. En enkelt side kan være i stand til å rangere både «hvordan lage nettside» og «nettsidedesign for studenter». Rangering for «studentsaker» og «studentdekan» eller «kjønnsdiskriminering» og «prosedyrer for voldsrapportering» med en enkelt side er usannsynlig.

Hvis du vil rangere for flere søkeordsetninger med nettstedet ditt, må du lage en egen nettside for hver søkeordsetning du målretter mot.

Nøkkelordet her er relevanse.

2. Oppdater innhold regelmessig

Du har sikkert lagt merke til at vi føler ganske sterkt for innhold. Søkemotorer gjør det også. Regelmessig oppdatert innhold blir sett på som en av de beste indikatorene på et nettsteds relevans, så sørg for å holde det ferskt. Revider innholdet ditt etter en fastsatt tidsplan (for eksempel semestervis) og foreta oppdateringer etter behov.

Blogging

Å skrive ekstra innhold, rikt med søkeordsetninger, på avdelingens nyhetsblogg kan også øke søkemotorrangeringene dine. Blogginnlegg kan til og med være kortere oppdateringer om de spesifikke emnene du målretter mot. Koble sammen dine relaterte CMS-nettsider og blogginnlegg når det bidrar til å gi leseren et bedre bilde eller tilleggsinformasjon om emnet.

3. Metadata

Når du designer nettstedet ditt, inneholder hver side et mellomrom mellom <head>-taggene for å sette inn metadata, eller informasjon om innholdet på siden din. Hvis du har et CMS-nettsted som opprinnelig ble produsert av oss, vil disse dataene ha forhåndsutfylt for deg. Det er imidlertid viktig for deg å gå gjennom og oppdatere metadata ettersom nettstedet ditt endres over tid.

Tittel: Metadata

Tittel-metadata er ansvarlig for sidetitlene som vises øverst i et nettleservindu og som overskriften i søkemotorresultatene. Det er de viktigste metadataene på siden din.

For de med et CMS-nettsted har de utviklet et automatisert system for å lage metatittelen for hver nettside basert på sidetittelen din. Dette øker viktigheten av å bruke gjennomtenkte sidetitler rike på søkeordsetninger.

Beskrivelse: Metadata

Beskrivelses-metadata er den tekstlige beskrivelsen som en nettleser kan bruke i returen for sidesøk. Tenk på det som nettstedets vindu – en kortfattet og tiltalende beskrivelse av hva som finnes i, med målet om å oppmuntre folk til å gå inn. En god metabeskrivelse vil typisk inneholde to hele setninger. Søkemotorer bruker kanskje ikke alltid metabeskrivelsen din, men det er viktig å gi dem muligheten.

Søkeord: Metadata

Søkeord-metadata brukes sjelden om noen gang til å tabulere søkemotorrangeringer. Du bør imidlertid allerede kjenne søkeordsetningene dine, så det skader ikke å legge dem til i søkeordmetadataene dine. Du vil inkludere en rekke setninger. Som en generell regel, prøv å holde det til ca. 3-7 setninger med hver setning bestående av 1-4 ord. Et godt eksempel ville være «informatikkgrad.»

4. Ha en linkverdig side

En nettside som er innholdsrik, autoritativ, objektiv og hjelper besøkende å lære mer om hva de er interessert i, vil mest sannsynlig tiltrekke seg linker fra andre nettsteder, noe som forbedrer søkemotoroptimaliseringen din.

Forbedre din autoritet og troverdighet ved å legge til relevante lenker i teksten. I stedet for å ha «klikk her»-lenker, prøv å skrive ut navnet på destinasjonen. «Klikk her» har ingen søkemotorverdi utover den vedlagte nettadressen, mens «Michigan Tech Enterprise Program» er rikt på søkeord og vil forbedre søkemotorrangeringene dine samt rangeringen av siden du linker til. Bruk alltid beskrivende lenker ved å koble til søkeord – det forbedrer ikke bare søkemotoroptimalisering, men gir også verdi til leserne dine, inkludert de med funksjonshemminger eller som bruker skjermlesere.

5. Bruk alt tags

Beskriv alltid bilde- og videomediet ditt ved å bruke alt-tagger eller alternative tekstbeskrivelser. De lar søkemotorer finne siden din, noe som er avgjørende – spesielt for de som bruker bare tekstnettlesere eller skjermlesere.

Ønsker du ukentlige tips?





Trenger du hjelp med din nettside SEO?

Kontakt oss for en gratis evaluering av din nettside. Vi finner feil og viser deg hvordan du kan fikse det – HELT GRATIS!


Kontakt Oss


WebHeim Logo

Få hjelp av til ditt neste prosjekt. Nettside, markedsføring & innholdsproduksjon.

Nyttige lenker


Eksempelsider


Tjenester


Gratis helsesjekk

Abonner på vårt nyhetsbrev

Ikke gå glipp av nyheter og innhold fra oss. Her får du tips til hva som kan gjøres digitalt med din bedift.




©2022 Copyright WebHeim