Opplever du å bruke masse penger på markedsføring, men du ikke får noen salg? Kanskje er din PPC (Pay-Per-Click) grusomt dyr?
Et av problemene kan være en dårlig landingsside eller en dårlig annonse. Siden den potensielle kunden lander på er avgjørende for å få gjennom en konvertering.
5 tips om hvordan man kan lage en bra landingsside og få utnyttet dine betalte annonser
En effektiv landingsside er en av de viktigste byggesteinene for å få vellykkede resultater i digital markedsføring. Tilbudet ditt kan være fantastisk, og PPC-annonsene (Annonser på Facebook, Snapchat eller andre medier), kan være optimaliserte stykker av perfeksjon, men uten en god destinasjonsside din bedrift ikke få høy konverterings-prosent. Destinasjons-sideoppsettet ditt må være feilfritt.
Tips 1: Ren, organisert design
Utseendet, følelsen og den generelle strukturen til nettside-designet ditt vil ha stor innvirkning på effektiviteten til destinasjonssiden din og hvor godt den driver konverteringer. Det primære målet for destinasjonssiden (eller landingssiden om du vil) din bør være å gjøre det så enkelt som mulig for en besøkende å konvertere, så det er viktig at alle elementene på siden din jobber mot konverteringsmålet, enten det er å fylle ut et skjema, foreta et kjøp, registrere deg for et nyhetsbrev, eller laste ned en e-bok.
En effektiv destinasjonssidesign gjør smart bruk av farger og iøynefallende bilder. Enkelte knappefarger som rød eller grønn sies å øke landingssidekonverteringer, men sørg først og fremst for at det er en sterk kontrast mellom knappens farge og bakgrunnen din. Det er mange forskjellige knappeattributter du bør teste for å sikre en god destinasjonsside – test farge, plassering og størrelse for å finne det mest effektive landingssideoppsettet.
Tips 2: Minimalistisk er bra
Sørg for å opprettholde en ren side med åpenbar, naturlig navigasjon og ingen distraksjoner (for eksempel popup -vinduer). En god destinasjonsside gir all nødvendig informasjon som trengs for å oppmuntre besøkende til å konvertere, men ikke noe ekstra. For mye informasjon kan overvelde besøkende, så hold det enkelt og gi bare viktig informasjon som vil lede besøkende nedover trakten. Informasjonen du legger foran og i midten, skal være lett å skanne – god kopi av destinasjonssider bruker punkttegn for å forklare detaljer når det er mulig.
Ta hensyn til hvilken nøkkelinformasjon som skal vises over brettet innenfor de besøkendes direkte siktlinje, og hva som kan legges under brettet. De fleste besøkende vet naturligvis at de kan rulle ned for mer informasjon, så ikke vær redd for å legge til grundigere beskrivelser der de vil bli skjult diskret. Et godt landingsside-design opprettholder et rent og attraktivt visuelt inntrykk, samtidig som det tillater besøkende den informasjonen de ønsker på en ikke-påtrengende måte, og å dra fordel av plass under folden er en flott måte å gjøre dette på. En annen måte å legge til mer informasjon uten å overvelde besøkende med tekst, er gjennom landings-sider for video. Vurder å markere nøkkelpunktene i tilbudet ditt med tekst og bruk en valgfri, klikkbar video for å forklare detaljene.
Tips 3: Bruk topptekst til å gi oppmerksomhet til tilbudet
En god destinasjonsside bør ha et sterkt tilbud og kunne forklare hvorfor tilbudet er verdifullt i klare og konsise termer. Landingssidens overskrift og underoverskrifter gir en sentral mulighet til å fremme verdien av tilbudet ditt. De mest effektive destinasjonssidene bekrefter tilbudet med overskriften og bruker underoverskriften for ytterligere forklaring av tilbudet eller for å dele verdiforslaget. For eksempel…
«Få flere Instafølgere raskt!»
Noen destinasjonssider velger å skyve sitt verdiforslag til hovedoverskriften og bruke underoverskriften til å diskutere selve programvaren eller tilbudet. Ikke glem, du har omtrent 8 sekunder på å overbevise brukerne om at tilbudet ditt er verdt å forfølge, så det er helt avgjørende at tilbudet og verdiforslaget ditt er klart og overbevisende.
Tips 4: Bruk tillitsmerker / -signaler
Gode destinasjonssider bruker rikelig med tillitsignaler, noe som kan indikere for besøkende at tilbudet og merkevaren er pålitelig. Tillitsignaler kan ha en rekke forskjellige former-attester er en klassisk form for tillitsignal, som utnytter muntlig til muntlig kommunikasjon for å berolige besøkende med anbefalinger fra tidligere kunder eller kunder. Dette kan også gjøres med «Like» tellere, som presser en mer subtil form for godkjenning gjennom «Liker» og +1 fra forskjellige sosiale medier.
Et annet kraftig verktøy implementert av effektive destinasjonssider er tillitsmerker. Tillitsmerker refererer ofte til logoene til kjente merker du har jobbet med tidligere, visse påtegninger og anerkjennelser du har mottatt, grupper og koalisjoner du er medlem av, etc. De fungerer som påtegninger av din pålitelighet og dyktighet .
Selv uoffisielle (og, ærlig talt, meningsløse) knapper som de som er kjøpt fra grafiske nettsteder, legger til et element av tillit og bygger tillit til tilbudet ditt.
Tips 5: Mobilvennlig tilpasning
Før i tiden kunne man slippe unna å ha skikkelig universal tilpasning på nettstedet sitt. Nå er det helt annerledes. Nesten 30% av all nettaktivitet kommer fra mobil. Undersøkelse og testing viser at med et mobilvennlig nettsted kan man til og med doble konverteringene på siden. Landingssiden og selve nettstedet skal se bra ut, samtidig som den føles brukervennlig. Lett å navigere, rask lasting og lett lesbar.