Kampanje: Nå 10.000kr, før 29000kr
Som du kanskje har lagt merke til nå, er internett en integrert del av livene våre. Så mye at nettverdenen har blitt den viktigste ressursen for forbrukere til å engasjere seg med selskaper.
Det er da ingen overraskelse at det du gjør med nettstedet ditt kan ha stor betydning for nettsalget og -inntektene til bedriften.
Trenger din bedrift profesjonelt hjem på nett? Da er du kommet til rett sted. Vi i WebHeim bygger skreddersydde nettsider med SEO basert på din bedrift sine behov.
Hvor mye øker en nettside salget til en bedrift?
Den moderne forbrukeren kan generere alt mellom 20-500 forskjellige berøringspunkter før de foretar et kjøp (avhengig av type produkt).
Og det har vært en kraftig økning i disse kjøpene også. Amerikansk e-handel nådde nye høyder i 2020 med 21,3 prosent, opp fra 14,3 prosent i 2018.
Så når vi tenker på spørsmålet: «hvor mye øker en nettside salget til en bedrift?», antyder tallene ovenfor at nettsider bare vil bli viktigere for bedrifter i fremtiden.
Nettsider gir nye salgsmuligheter
Å ha en nettside har blitt et «must», takket være kravene til den moderne forbrukeren. Uten en nettside er det veldig vanskelig å bygge opp tilliten du trenger for å være en vellykket bedrift.
Men det betyr ikke at nettstedet ditt bare er der for å vise. Det kan faktisk gi deg mye verdi – selv utover de mer utprøvde salgsteknikkene som cold calling, utgående markedsføring og så videre.
Faktisk er en nettside en av de mest effektive måtene å øke salget på. For å forstå hvorfor det er, tenk på at du kan:
- Nå ut til flere potensielle kunder. En virksomhet vil alltid være begrenset av antall potensielle kunder den har tilgang til. Hvis du kun opererer lokalt fra et fysisk sted, er kundegruppen begrenset. Et nettsted, derimot, kan koble deg til alle som har internettilgang, over hele landet og utover.
- Gi 24/7 salg og support. Tradisjonelle metoder for salg og support er begrenset av åpningstidene. Med en nettside kan du imidlertid gi tilgang til kundene dine døgnet rundt. Hvis de får en plutselig trang til å kjøpe et av produktene dine klokken tre om morgenen, er det ingenting som stopper dem. Vanlige spørsmål og kunnskapsbaser kan også hjelpe kunder med å svare på en rekke forskjellige spørsmål uten å måtte ringe opp support, vente på vent, og så videre. Et nettsted er alltid der for å gi kundene dine når de trenger det.
- Lag et informasjonssenter. Hvor kan potensielle kunder gå for å finne ut mer om bedriften din? Et nettsted er det ideelle kontaktpunktet. Digital markedsføring, for eksempel, vil ofte sende forbrukere til en bedrifts nettside slik at de kan finne ut mer om et bestemt merke, produkt eller tilbud. Men selv med mer tradisjonell utgående markedsføring – tv, radio, magasiner og lignende – vil forbrukerne mest sannsynlig søke etter merkevaren på nettet hvis det vekker interessen deres. Hvis du ikke har et nettsted, har de ingen steder å gå, og du mister en viktig mulighet til å engasjere dem ytterligere.
- Øk salget i butikk. Å ha et nettsted hjelper deg ikke bare med å øke nettsalget, det skaper også mer salg offline. Faktisk utgjør undersøkelser på nettet og kjøp offline (og omvendt) over 80 prosent av salget for de fleste produktene. Så å legge til et nettsted i blandingen skaper et viktig stadium i kundereisen som rett og slett ikke er tilgjengelig i mer tradisjonelle tilnærminger.
- Tilby en rekke engasjementer. En nettside gir muligheten til å komme frem til hvem og hva du er som bedrift på en mye mer mangfoldig måte. Det er mulighet for å bruke interaktiv funksjonalitet og multimedia, for eksempel. Alt innhold du produserer blir spesielt effektivt til å skape engasjement når det gir reell verdi for forbrukeren. Det bidrar til å bygge lojalitet og til slutt øke salget.
På slutten av dagen tilbyr et nettsted deg effektivt en annen salgskanal som alltid er på, som øker mulighetene dine til å generere inntekter og potensielle kunder. Det enkle faktum at du har laget et nettsted er imidlertid ingen garanti for suksess.
SEO ER VIKTIG!

En av de største hensynene man må ta når det kommer til en nettside er SEO (søkemotoroptimalisering). Søkemotorer rangerer nettsteder basert på relevans og andre kriterier. Det er grunnen til at resultatene som returneres, gjenspeiler det du leter etter når du skriver inn søkeord i Google (eller hvilken som helst søkemotor du velger).
Så tenk på SEO som en måte å skilte tjenestene dine på, hva det er du gjør eller selger. Dette kan blant annet gjøres gjennom bruk av nøkkelord, lenker og innhold. Gjennom nøye og strategisk SEO av nettstedet ditt kan du forbedre sjansene dine for å få inn potensielle kunder og øke salget.
Riktig bruk av SEO er avgjørende hvis du ønsker å etablere nettstedet ditt og øke trafikken på nettet.
Det er to komponentdeler til SEO:
- Trafikk-kvalitet. De besøkende du får, bør virkelig se etter produktene og tjenestene du har på tilbud. Hvis noen leter etter magasinet Time lander på et nettsted om tidens metafysiske natur, er det en glipp for både besøkende og nettstedet.
- Trafikkmengde. Å oppmuntre så mange interesserte som mulig til å klikke seg videre til nettstedet ditt, vil øke trafikken og salget gjennom økt relevans
SEO er spesielt viktig fordi, i motsetning til annonser – som utgjør en betydelig andel av søkeresultatene – koster organisk trafikk det samme enten du har ti eller ti millioner besøkende.
Det er vel verdt å få hjelp av en SEO-profesjonell, slik at du ikke går glipp av relevant trafikk.
Ikke glem webdesign
Et nettsted som engasjerer besøkende med flott design er en enorm ressurs. Ikke minst fordi besøkende bruker nettstedet ditt som et barometer på om du er pålitelig – faktisk kommer hele 75 prosent av meningene om nettstedets troverdighet fra webdesign.
Så hvis nettstedet ditt er utdatert eller klønete, vil besøkende ikke stole på deg og vil ganske enkelt sprette. Og de kommer til å ende opp på en konkurrents side i stedet.
Flott webdesign, derimot, holder besøkende engasjert. I det minste i dette tilfellet betyr utseendet virkelig – 38 prosent av folk slutter å engasjere seg med et nettsted hvis det er uattraktivt. Og ikke bare trekker gode bilder besøkende inn, men et nøye designet nettsted er funksjonelt og enklere å bruke også. Så å fornye nettstedet ditt til å se rent og moderne ut har kraften til å virkelig forbedre troverdigheten din, tiltrekke flere besøkende og øke nettsalget.
Så hvor mye øker faktisk en nettside salget til en bedrift?
Som vi har sett, er nettsteder veldig nødvendige for en moderne virksomhet, og kan til og med øke salg og inntekter. Men akkurat hvor mye?
Vel, svaret er: så mye du vil! Og det er fordi alt kommer ned til innsatsen og taktikken du bruker for nettstedet ditt.
NB: TILBUDET VARER KUN UT 2021
Med en nettside fra oss vil din bedrift få et moderne, responsivt og universal utformet hjem på nett. Vi i WebHeim har over 5 års erfaring med nettside-utvikling, og har mange fornøyde kunder.
Hva er inkludert i pakken?
I pakken er det inkludert en nettside med opptil 5 undersider og en landingsside som speiler bedriften. Dette er ting som f. eks: Tjenester, Blogg, Kontakt oss, portefølje også videre.
Nettsiden blir skreddersydd din bedrift, og inkluderer en bloggside med 2 bloggposter for SEO. I pakken er det også inkludert en SEO-plan. Designet av nettsiden er moderne, universalt utformet, og ikke minst responsivt design. Dette er slik at alle enheter kan bruke nettstedet uten å synes at det er ubehagelig. Nettstedene vi lager har høyt fokus på salg, og informasjon mot kunden.